ALLT SOM LIVET KAN GE

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad."

Mobbning. Ja, det ordet är fan tortyr att läsa. Människor som mobbar är nog bland det äckligaste och vidrigaste som finns. Dem som mobbar är så jävla osäkra på sig själva och mår dåligt inombords. Varför ska man vara elak för? För att man kan? För att man ska må bättre själv? Pff, det gör du inte vilket fall.

Jag har varti mobbad själv och jag vet hur det är. Hur dåligt man mår varje morgon man ska gå till skolan. Varje gång man ska gå ut eller har en kompis ute där man bor, rädd för att möta folk om mobbas. Folk som är elaka förtjänar döden. Det kan räcka med ett ord "tjock" eller "ful" och man kan förstöra någons självförtroende helt. Ibland undrar jag, hur kan mobbare stå ut med sig själva? Gråter dem om nätterna?

Ah, mobbare är fan skit. Såna som sprider rykten, som snackar skit bakom ens rygg, dem som klankar ner på andra. Och vet ni hur jag vet? För att jag själv har varit en typ av mobbare. Innan snacka jag skit om alla, hela tiden. Men jag har faktiskt blivit vuxen nog att kunna avgöra vad som är rätt och fel, vad som är skitsnack och inte. Det tycker jag ni ska göra också, tänk efter.

Ju mer dem spottar på mig, desto snabbare kommer jag blomma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0